Pihak Sekolah Siasat Kes Rakaman Pelajar Yang Di Muat Naik Di Laman Sosial


Beberapa minggu ini telah beredar beberapa buah video kenakalan pelajar yang dilakukan oleh pelajar yang bertudung.

Video sebelumnya adalah merupakan aksi bullying yang dilakukan oleh pelajar SMPN Binjai. Dia dirakamkan telah menampar, menendang, menarik rambut dan memaksa rakannya untuk mencium kakinya.

Video itu dikatkan telah menjadi viral di laman sosial pada beberapa hari yang lalu. Kali ini lain pula yang terjadi kepada para pelajar ini.

Mereka tidak berkelahi, namun mereka merokok bersama teman lelaki mereka. Bukan hanya merokok, mereka juga membuat maksiat di rumah kosong.

Semakin banyak kes kenakalan pelajar dilaporkan saban hari. Ketua Dinas Pendidikan dan Pengajaran (Dispenjar) Binjai, Dwi Anang Wibowo berjanji akan bertindak tegas terhadap semua pelajar yang terkait.

Semua akan diambil tindakan tanpa berkecuali. Pelajar yang terlibat, termasuk merekam, serta melihat namun tak melaporkan kepada guru akan diberikan tindakan berat.

Semuanya akan dibuang. Saat ini, sekolah masih melakukan pemeriksaan terhadap semua pelajar tersebut,” kata Anang yang mendapat informasi penganiayaan yang dirakam dengan handphone dan dimuat naik ke Facebook pada Minggu lalu.